Nomádi a usedlíci. Diskuze o „národním charakteru“ mezi osvícenstvím a romantismem
(Václav Smyčka), p. 9-20 |
|
|
Válka jako stvořitelka a ničitelka národů, národních států a impérií. Evropská zkušenost od doby napoleonské éry
(Dieter Langewiesche), p. 21-32 |
|
|
Od monarchie k republike: Symbolické utváranie verejného priestoru a „nových“ identít na príklade Banskej Bystrice (1918–1922)
(Alica Kurhajcová), p. 33-50 |
|
|
Prezentácia štátnej ideológie vo verejnom priestore mesta Košice medzi rokmi 1918–1945
(Taťána Bírešová), p. 51-64 |
|
|
Antonín Hořejš — neúnavný propagátor nového Slovenska
(Klára Prešnajderová), p. 65-76 |
|
|
Ovlivňování vídeňských Čechů prostřednictvím československých festivit a státních svátků (s těžištěm v prostředí Školského spolku Komenský)
(Jana Čechurová), p. 77-89 |
|
|
Svátek práce v Protektorátu Čechy a Morava
(Pavel Horák), p. 90-101 |
|
|
Přijímání do armády jako proces přidělování identity? Výslechy a prověřování německých zajatců československého původu
(Jiří Neminář), p. 102-119 |
|
|
„Němečtí Židé“ v Československu v letech 1945–1948
(Magdalena Sedlická), p. 120-131 |
|
|
„Libušino proroctví přeměňujeme ve skutečnost!“ Komunistické vize Prahy v období stalinismu
(Michal Kurz), p. 132-145 |
|
|
Spotřeba, životní styl a reklama v době státně socialistické diktatury jako identitotvorný prvek
(Ondřej Táborský), p. 146-158 |
|
|
Václav Havel a jeho zápletky
(Václav Sixta), p. 159-170 |
|
|
Hledání pravého trampingu. Dějiny trampingu z pohledu Boba Hurikána a Gézy Včeličky
(Jan Krško), p. 171-183 |
|
|
Od (anti)utopistické vize světové války k realitě Velké války z pohledu maďarské literatury
(Simona Kolmanová), p. 184-195 |
|
|
Židovská hereze Jakuba Franka a její reflexe v polské literatuře
(Michala Benešová), p. 196-207 |
|
|